Henry & June (1990)

       Paris, 1931. Acolo şi atunci se desfăşoară acţiunea filmului despre care vorbim azi. Deja vă puteţi face o idee despre decorurile filmului, vestimentaţia actorilor şi cam tot ceea ce ţine de imagine.
      Autoarea Anais Nin(Maria de Medeiros) îl întâlneste pe scriitorul Henry Miller şi pe June, soţia acestuia. După această întâlnire, Anais Nin începe să îşi lărgească orizonturile sexuale alături de soţul său Hugo, dar şi alături de Henry Miller, căruia îi finanţează cartea la care lucra în acea perioadă (Tropicul Cancerului), iar mai târziu chiar şi alături de soţia acestuia, June.
Deşi învăluit în tandreţea şi eleganţa anilor '30, filmul ia o turnură erotică. Întâlnirile dintre Henry Miller si Anais Nin devin din ce în ce mai frecvente, aceştia reuşind să ascundă legătura puternică dintre ei.
       Un cadru extraordinar al filmului, este acela în care Hugo, soţul lui Anais, vine acasă de la serviciu şi îl surprinde pe Henry în patul lor conjugal, urmând să înţeleagă de la soţia sa că Henry nu mai dormise de două zile pentru a-şi termina romanul. Cadrul îi înfăţişează pe cei trei în patul conjugal, apreciind romanul lui Henry, ce doi barbaţi chiar sarutând-o pe Anais în acel timp, fără ca soţul ei să înteleagă măcar că ar fi ceva între ei.
         Tot ceea ce face Anais Nin stă sub semnul explorării de sine, iar toate aceste "experienţe" umplu paginile jurnalelor autoarei. Aş putea spune că dorinţa de a experimenta lucrurile despre care scrie, o fac pe Anais Nin mai veridică, nu atât în faţa celor cărora li se adresează, cât pentru ea însăşi.
         Filmul are o alura boemă, uşor, dar doar uşor romantică. Replicile personajelor sunt scăldate în fum de ţigară, într-un cadru al Parisului anilor '30. Săli de dans, bordeluri, baruri, dar şi o eleganţă compatibilă cu vulgaritatea şi eroticul.
          Deşi un film destul de vechi, Henry & June îţi va capta atenţia imediat şi îţi va schimba cu totul concepţia despre viaţa de cuplu.





Reacții: