Că tot vorbim despre artă pe aici, am hotărât ca primul interviu pe care îl iau, să fie, fireşte, adresat unui artist. Andrei Matei e unul dintre tinerii care au ales arta mai presus de toate celelalte. Cu toţii ne dorim să lăsăm ceva în urmă, din care oamenii să vadă şi să înţeleagă. Ei bine, pentru unii dintre noi, ceva-ul se crează singur, exact atunci când nu ne aşteptăm. Pentru alţii, ceva-ul e reprezentat de munca pe care sunt dispuşi să o depună în favoarea artei lor. Oare pentru el ce înseamnă toate astea?
   Am văzut artişti care s-au înecat în propria artă, artişti care au mers mai departe de ea şi artişti care şi-au iubit arta atât de mult, încât şi arta i-a iubit pe ei, în final. În definitiv, nu aşa începe totul? Totul începe cu noi.
 
1. Andrei, spune-ne ceva despre tine. :)

Despre mine nu sunt prea multe de spus. Sunt o persoană oarecare, căreia îi place arta. Nu e nimic special la mine. În schimb, cred că acea pată de culoare se găseşte în ceea ce fac .

2. Îţi mai aduci aminte cum a fost prima ta expoziţie?

Da, imi a duc aminte şi încă mă amuză. Eram mic, prin urmare nu înţelegeam ce se întâmpla, nu ştiam eu ce înseamnă expoziţie. Nu pot uita sentimentul acela de fericire, când am înţeles că ceea ce desenam era pe placul privitorilor, chiar dacă acum îmi dau seama că desenele de la prima expoziţie erau groaznice.

3. Dacă facem un pas înapoi în timp, te-ai fi gândit vreodată că ai să ajungi să ai propriile expoziţii?

Eu nu mă gândeam că voi desena vreodată, dar să mă gândesc la expoziţii? Voiam să mă fac alpinist, arheolog şi paraşutist. Niciodată nu mi-am pus în minte să ajung undeva. Sunt o barcă pe o mare agitată şi mă las dus în larg după placul ei.

4. Care e cea mai mare realizare artistică a ta?

Cea mai mare realizare artistică a mea este ultima expoziţie. A fost ţinută la Teatrul "Davila" din Piteşti. Consider expoziţia asta importantă pentru că a fost aşezată în prima sală a teatrului, în cadrul unui spectacol de talente. Nimeni nu s-a uitat la ea, doar că, la sfarsit, trei persoane m-au rugat să le explic fiecare tablou în parte - şi erau fascinate de lucrări. Privirile lor mi-au readus acel sentiment de care am spus mai sus. Pentru mine a fost magic.

5. Ce îţi place sa desenezi?

Îmi place să desenez partea urată a lucrurilor, să satirizez defectele oamenilor şi ale societăţii. Frumosul este supraapreciat, aşa că nu găsesc partea plăcută în acest stereotip. În schimb, îmi place să exprim toate probleme noastre prin frumosul din urat.

6. Ai un artist preferat sau o persoană care te inspiră în ceea ce faci?

Pe scurt, pot să răspund că absolut tot ce mă înconjoară este inspiraţia mea. Natura este cel mai bun artist. Dar persoana care m-a inspirat şi care m-a făcut să aleg arta este un bătrân profesor, pe care l-am întâlnit când eram în clasa a VIII-a. El a văzut în mine ceea ce nici eu nu ştiam că este sau că va fi vreodata, şi anume, talent.

7. Ce melodii se aud pe fundal în timp ce desenezi?

În general se aude muzica clasică atunci când mă pierd în lumea de hârtie şi creion. Îmi place să ascult radio. Am trei posturi de radio pe care le ascult frecvent: Radio Guerrilla, Radio Romania Cultural şi Radio Beatles. Obişnuiesc să mă pierd în gânduri când desenez, aşa că muzica nu mai reprezintă un factor al creaţiei .

8.Ce înseamnă arta pentru tine?

Arta pentru mine inseamnă totul -  ceea ce simţi, respiri, vezi, miroşi şi guşti. Fiecare detaliu fără importanţă este un ceva din care poţi crea o lume nouă. Arta este absolut tot. O zeitate care te îmbrăţişează din toate direcţiile şi care îţi inundă toate sinapsele. Tu trebuie doar să stai şi să o asculţi. O vei auzi cum îţi şopteşte cele mai frumoase secrete ale ei.

9.Ce planuri ai pentru viitor?

Nu am planuri pentru viitor. Dacă îmi fac planuri, risc să fiu dezamăgit dacă nu se vor împlini, aşa că nu sper la nimic şi voi fi plăcut impresionat de ceea ce îmi oferă viaţa, idiferent de ce va fi. Merg în bătaia vântului, bazându-mă pe faptul că muca mea mă va ţine pe un drum bun. Sunt o persoană indecisă, în legătură cu tot.

Mulţumim, Andrei, pentru timpul acordat. :)
Totodată, ne-a trimis şi câteva dintre desenele lui, pe care le puteţi vedea mai jos.